2018թ. սպասվող տոնակատարություններին ընդառաջ՝ Գրենոբլի «Հայկական մշակույթի տունը» հանդես է գալիս նախաձեռնությամբ՝ կազմակերպելով համահայկական ֆլեշմոբ «Արի պարի քոչարի»՝ նվիրված Հայաստանի առաջին հանրապետության 100 և Էրեբունի-Երևանի 2800 ամյակներին: Նախագծի նպատակն է 2018թ. մայիսի 26-ին աշխարհի տարբեր անկյուններում բնակվող բոլոր հայերով պարել մեր հաղթական քոչարին՝ ի պատիվ մեր բոլոր հաղթանակների և ի նշան մեր միասնականության: Բաց մի թողեք աշխարհին ներկայանալու նման հնարավորությունը:Նախագծի առաքելությունըՄեր նախագծի առաքելությունն է Քոչարի պարի միջոցով համախմբել աշխարհի ողջ հայությանը որպես մեկ միասնական ազգ:Իրանի, Թեհրանի «Րաֆֆի» Համալիրը պարեց քոչարին:
ԵՐԵՎԱՆ, 16 ՄԱՅԻՍԻ: Երևանի պատմության թանգարանում «Թանգարանային գիշերը» կներկայացվի խորհրդանշական գորգ՝ նվիրված Երևանի 2800-ամյակին: Այս մասին նշեց Երևանի քաղաքապետարանի տուրիզմի բաժնի պետ Գևորգ Օրբելյանը: «Որպես կանոն՝ Երևանի քաղաքապետարանի ենթակայության տակ գործող համայնքային թանգարանները միանում են Թանգարանների միջազգային օրվա և Թանգարանային գիշերվա ծրագրին: Թանգարանները հանդես են գալիս հետաքրքիր ծրագրերով: Քանի որ այս տարին Երևանի համար հոբելյանական է, հետևաբար Երևանի պատմության թանգարանը, ավանդական ծրագրերից բացի, ներկայանալու է հետաքրքիր միջոցառմամբ: Թանգարանային գիշերը ներկայացվելու է խորհրդանշական գորգ, որը պահվելու է Երևանի պատմության թանգարանում»,-ասաց Գևորգ Օրբելյանը: Գորգը գործելու մեկնարկը տրվել է մեկ տարի առաջ: Գորգի թեմատիկան Երևանի տեսարժան վայրերն են, Արգիշտի Ա-ի սեպագիր արձանագրությունը, 12…
ԵՐԵՎԱՆ, 12 ՄԱՅԻՍԻ: Թանգարանների գիշեր ծրագրին այս տարի միացել է Հայաստանի և Արցախի 116 թանգարան: Թանգարանների գիշերը 15-րդ անգամ Հայաստանում և 6-րդ անգամ Արցախում կնշվի մայիսի 19-ին: Միջոցառումն անցկացվում է մայիսի 18-ին նշվող Թանգարանների միջազգային օրվա առաջին շաբաթ օրը` Եվրախորհրդի, ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի և ԻԿՕՄ-ի հովանավորությամբ: «Արմենպրես»-ի հաղորդմամբ` թանգարանների միջազգային օրը նշվում է 1977 թվականից` յուրաքանչյուր տարի մայիսի 18-ին համախմբելով ավելի քան 30 հազար թանգարաններ աշխարհի տարբեր երկրներից: 2018 թվականին ԻԿՕՄ-ի կողմից ընտրված Թանգարանների միջազգային օրվա խորագիրն է «Գերհաղորդակցվող թանգարաններ. նոր մոտեցումներ, նոր հանրույթներ»: Միաժամանակ, երկօրյա միջոցառումների ծրագրում անդրադարձ կլինի նաև Առաջին հանրապետության 100-ամյակին: Կազմակերպվելիք միջոցառումները ևս մեկ անգամ կնպաստեն հայրենի մշակույթի…
ԵՐԵՎԱՆ, 30 ԱՊՐԻԼԻ: Հայ երգիչ Սևակ Խանաղյանի կատարած Եվրատեսիլի «Քամի» երգն ամենայն հավանականությամբ կզարմացնի բրիտանացի դիտողներին: Ինչպես հաղորդում է «Արմենպրես»-ը, այսպես է սկսել բրիտանական Metro-ն Խանաղյանի երգին նվիրված նյութը՝ շեշտելով, որ երգի ընթացքում բեմը վերածվում է Սթոնհենջի նմանության հարթակի: «Սա իրականում թերագնահատված երգ է, որը լավ է երևում կամերայի առջև: Սկզբում բեմը մշուշոտ է, այնուհետև բեմը լուսավորվում է»,- նկարագրում է նյութի հեղինակ Բենի Ռոյսթոնը: Նա նկարագրում է նաև Սևակի հագուստը: Նշելով «քամի» բառի հայերեն իմաստը՝ Ռոյսթոնը նշում է, որ նաև դրանով է պայմանավորված բեմի վրա արհեստական քամու առաջացումը: Նա նշում է նաև երգի բառերն ու Եվրատեսիլում Հայաստանի կատարումների պատմությունը: Աղբյուրը՝…
Ժամանակակից խումբը տոնում է հիսուն տարիների հաջողությունը եւ շարունակում է ճանապարհորդել աշխարհով մեկ, պատմելով Կուբայի պատմությունները: Մրցանակակիր՝ Կուբայի Ժամանակակից Պարային Ընկերության անդամները (Danza Contemporánea de Cuba) կիսում են իրենց մասնակցությունը պարային, ժողովրդական բանահյուսությամբ եւ մշակույթով, teleSur- ով: Աշխարհահռչակ երաժիշտների միջազգային խումբը տարբերվում է աշխարհի ամենահեղինակային պարային ընկերություններից մեկով `համադրելով Աֆրո-Կարիբյան ջազային ամերիկյան մոդեռնիզմը: Դասական եւ ժամանակակից բալետից ստացված հին ու նոր պարային տեխնիկայի արտառոց խառնուրդն ապահովում է պարողներին ամուր հիմքեր զգացմունքներ արտահայտելու համար: Արվեստագետները նաեւ նվիրված են լուրջ ուսումնասիրության, ժողովրդական բանահյուսության եւ լեգենդների ուսումնասիրության, բեմի վրա իրենց կերպարների հետ ավելի լավ կապվելու համար: Ժամանակակից խումբը տոնում է ավելի քան հիսուն…
Ինչպես պահել ներկան, երբ մեր բևեռացված իրականության կիսաբևեռում գտնվողները մշտապես կիսալուսնի փուլերում են։ Կարճ ասաց՝ կիսատ-պռատ, կիսաքանդ, կիսավեր, կես դրույքև էլի ու էլի կեռիկանման կքված պայմաններում։ Մյուս բևեռում բազմածները լիալուսնի պես լրումն ավարտած ամենից-ամենա։ Ծխելու արգելքի և տուգանքի սահմանումներով այսօր չախմախչիները փորձում են առանց ծխի կրակ վառել, սակայն ժողովուրդն ասում է. «Առանց կրակ՝ ծուխ չի լինում»։ Այնքան բարձր են կեղծված տուգանքների հեռանկարները և արգելքների ոսկե սյուժեները, որ ժողովրդի մուխը քիչ է մնում մարի։ Կարծես այս օրենքի նախաձեռնողները «ասենթեզոլոգների» դասընթացներ են անցել կամ էլ օրենքի «րեանիմացիայում» նոպայակերտ ուղղումների սեմինարներ են անցել։ Այս գթասիրտ տուգանքների տեսլականի խորհրդանիշով արժեր վերհիշել սովետական ծխախոտներից՝ «Չիբուխը,…
Կուբան եղել է առաջին Լատինամերիկյան երկիրը, որը 1960 թվականին հաստատել է Չինաստանի հետ առաջին դիվանագիտական հարաբերությունները: Առնվազն 40 ազգություններ մասնակցում են Կուբայի 27-րդ ամենամյա գրքի ցուցահանդեսին, որը մեկնարկել է հինգշաբթի: Ավելի քան 220 չինացի գրողներ, արվեստագետներ, պաշտոնյաներ եւ չինացի հրատարակիչների ներկայացուցիչներ հաստատել են իրենց մասնակցությունը: Հարավային Աֆրիկայի երկրները, որոնք առաջին անգամ մասնակցելու են տոնավաճառին, նույնպես անվանակոչվել են FIL կոմիտեի կողմից: (Շարունակությունը անգլերեն): Աղբյուրը՝ TeleSur լրատվական At least 140 exhibitors from 22 countries will put up their stalls at the San Carlos de la Cabaña Fortress along with a few other locations in the capital city of Havana. Out of the…
Ակամայից մտաբերեցի համայն մանկության խաղերի խորքերը գունավորող այս ոտանավորը՝ -Ա՜խ իմ գգդակ, իմ գնդակ, Կանաչ, կարմիր կապուտակ, Թռիր վերև, իջիր ցած, Չալոն մնա զարմացած։ Մանկության հիմնադիր գյուղում շատ խաղեր կային, որում ուղղակիորեն մասնակից էին դառնում բակի շները, երբեմն այլ կենդանիներ։ Կառուցողական խաղերից էին «տուն-տունիկ», «յոթ քար», «չիլիկ դաստա», «հավալլա խաղերը»։ Թերև ուժային խաղերից էր «պարանի ձգում», «կռիվ-կռիվ», «էշ մլիցա», «պահմտոցի», «ճանը»։ Մի տեսակ վեր ու վար անող, չվերթային էին «տմբողչի», «ճլորթի» ամենագնացները։ Այսպես կոչված «ռագատկա» ինքնաշենը կարող էր անգամ վախեցնել «քյանդրբազի» լարախաղացին, որից շատ էին ուրախանում երեխաները։ Բոլորի ծիծաղը ավելի էր սաստկանում ծաղրածուի շվիկին ձայնարկող շների զուզան։ Գյուղի «մահլա» կոչված…
ՎԱՐԴԱՆ ՄԱՏԹԷՈՍԵԱՆ Բազմաթիւ հետաքրքրաշարժ նիւթերու շարքին, վերջերս բանասէր Արծուի Բախչինեանը ընթերցողի ուշադրութեան յանձնած էր ճազի առաջին հայ մեկնաբանի՝ Կրեկորի (Գրիգոր Քէլէկեանի, 1897-1971) իւրայատուկ կենսագրութիւնը: Օրին, այդ յօդուածին հետեւեալ տողերը մեր հետազօտական «ախորժակը» սրած էին. «1930-ին նրա անունը կապուել է մի խորհրդաւոր աւտովթարի պատմութեան հետ, ուստիեւ երաժիշտը մեկնել է Հարաւային Ամերիկա՝ խուսափելու համար բանտարկութիւնից: Նրա հեռանալուց յետոյ նախկին գրեգորեանները կազմել են նոր նուագախումբ՝ Ալէն Ռոմանի եւ Անդրէ Էքեանի ղեկավարության ներքոյ: Հաստատուելով Արգենտինայումՙ Քէլէկեանը շարունակել է երաժշտական գործունէութիւնը, կատարել ձայնագրութիւններ Բուէնոս Այրէսում» (1): 1930-1932 թուականներուն Արժանթինի հետ կապը պատճառ դարձաւ, որ այդ բացը փորձէինք լրացնել: Այսպէս, բացայայտ դարձաւ, որ Գրիգոր Քէլէկեանը սերտ…
Աքլորականչին է՛ն բաշտեն ելնող` հ~եյ դունյա ասող, Քոփողլիներին` դրբով քոթակող, Անաբուռ խալխի բլթակից քաշող, Դիլդիլիին` չափալախող, Հարաքյաթով, քեֆ ու հալով, սաղ սալամաթ, Քոմակ կանգնող իմ հայ մշակ: Նհար անող, նաֆաս քաշող շինականներ, Է՛ն բաշտեն ելնող ազգի եգաններ և ամողլիներ: Հնուց ամանաթ սրբորեն պահող, Ձեր խաչը հարգող, գեղական բարքին տեր ու հնազանդ Նաֆարդ պահող` թասիբով դու հայ: Օջախդ մտնող, օթախից ելնող, ղոնաղներն անգամ Թամաշի են, հիացական` Երբ հայ գեղջկուհին բուռնութին քաշում, Հին մեծ ջվալի պռունկն է բացում, Որ լիքն է բաղչի տռուզ պոպոքով, Մեկ այլ տոպրակն էլ չամիչ պնդուկով: Ղրաղ մեշոկն էլ թեքին է ընկել, Ու միջի չրերն տարբեր, շողշողուն, Նայում…
Էջ 1, 7-ից

ՍՈՑԻԱԼԻԶՄ .AM

 

Հայաստանի Հանրապետություն
ք. Երևան,
(+37410)
E-mail: info@socialism.am

Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են: Մեջբերումներ անելիս հղումը socialism.am-ին պարտադիր է: Կայքի հոդվածների մասնակի կամ ամբողջական հեռուստառադիոընթերցումն առանց socialism.am-ին հղման արգելվում է: Գովազդների բովանդակության և մամուլի տեսության համար կայքը պատասխանատվություն չի կրում: